Στο γιορτινό τραπέζι διώχνουμε το στρες του φαγητού, τρώμε λίγο απ’ όλα και περνάμε τέλεια

Στο γιορτινό τραπέζι διώχνουμε το στρες του φαγητού, τρώμε λίγο απ’ όλα και περνάμε τέλεια

Δεκέμβριος, ένας μήνας παραδοσιακά, παντοτινά… γιορτινός, χαρούμενος, οικογενειακός. Δεξιώσεις, τραπεζώματα, καλέσματα. Όλοι μπαίνουμε στη διαδικασία να είμαστε πιο χαλαροί, να νιώσουμε το πνεύμα των Χριστουγέννων, να φάμε. Ένας μήνας σχεδόν «μαγικός» για τους περισσότερους. Ένα πράγμα επομένως, που δεν θα έπρεπε να μας αγχώνει καθόλου, είναι το φαγητό και το περιττό λίπος, που αναμφίβολα θα… συνοδεύσουν όλες αυτές τις επισκέψεις.

Ας βάλουμε όμως τα πράγματα σε μία σειρά! Αρχικά, δεν χρειάζεται να βάζουμε στο μυαλό μας ότι τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες και οι δίπλες θα μας χαλάσουν το πρόγραμμα διατροφής, για το οποίο μοχθήσαμε τόσο καιρό, προσπαθώντας να κοντρολάρουμε το βάρος και τις λιχούδικες συνήθειες μας. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να περιορίσουμε κάπως τα γλυκά. Τουλάχιστον στα «επίσημα» τραπέζια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Ποικιλία φαγητών

Σε αυτά τα τραπέζια συνήθως υπάρχει μπουφές, όπου οι καλεσμένοι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από μία τεράστια ποικιλία φαγητών και συνοδευτικών. Αυτό, αντί να μας τρομάζει, θα έπρεπε να μας χαροποιεί, μιας και ο οικοδεσπότης μας προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξουμε εμείς την ποσότητα και το είδος του φαγητού που θα τοποθετήσουμε στο πιάτο μας. Εννοείται πως αυτά τα φαγητά, στα συγκεκριμένα τραπέζια, δεν είναι όπως θα τα μαγειρεύαμε στο σπίτι μας με λιγότερα λιπαρά και προσεγμένα, αλλά μπορούμε να το ισορροπήσουμε.

Επιλογές που βοηθάνε

Σαν πρώτη επιλογή θα μπορούσαμε να βάλουμε στο πιάτο μας, κάποια από τις πολλές σαλάτες που θα υπάρχουν ή και περισσότερες από μία. Αυτό θα μας έδινε την δυνατότητα να ικανοποιήσουμε το συναίσθημα της γεύσης. Πρέπει όμως να προτιμήσουμε σαλάτες, που δεν θα έχουν κάποιο επιβαρυντικό dressing ή κάποια σάλτσα και να αρκεστούμε στις πιο παραδοσιακές δημιουργίες. Στη συνέχεια, έρχεται η επιλογή του κρέατος. Εδώ συνήθως κυριαρχεί το κόκκινο κρέας με συνοδευτικό κάποια σάλτσα. Θα μπορούσαμε είτε να επιλέξουμε δύο μικρά κομμάτια κρέατος (κατά προτίμηση χωρίς σάλτσα), είτε ένα μικρό κομμάτι γαλοπούλας, που είναι και το παραδοσιακό φαγητό της βραδιάς (ακόμα και με γέμιση).

Η ώρα του συνοδευτικού έχει φτάσει. Ας επιλέξουμε καλύτερα ρύζι, το οποίο δεν θα έχει επιπρόσθετη κάποια σάλτσα ή ακόμα και μία μικρή ποσότητα πατάτας. Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τα ορεκτικά τύπου… τυροπιτάκια, σπανακοπιτάκια κλπ. Σκεφτείτε ότι ήδη έχουμε γεμίσει το πιάτο μας με πεντανόστιμα φαγητά. Στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε κάτι άλλο.

Αλκοόλ και γλυκά

Κάπου εκεί όμως έρχεται ακόμα μία δυσκολία. Τι θα κάνουμε με το αλκοόλ; Προσπαθήστε να το περιορίσετε στα 1-2 ποτήρια, κατά προτίμηση κόκκινο κρασί, καθώς όπως γνωρίζουμε το αλκοόλ έχει επιπλέον θερμίδες, που στην ουσία δεν τις χρειαζόμαστε. Θα περάσει λοιπόν η ώρα, θα διασκεδάσουμε, θα γίνουμε κοινωνικοί και θα φάμε το νόστιμο φαγητό μας.

Εκεί ακολουθεί ίσως το πιο ζόρικο κομμάτι της βραδιάς. Είναι η ώρα του γλυκού. Όταν λοιπόν φτάσει αυτή η ώρα, μην φοβηθείτε. Διαλέξτε ένα μικρό κομμάτι γλυκό και απολαύστε το. Αρκεί να μην κάνετε υπερβολές. Ένα κομμάτι γλυκό θα μας καλύψει τη διάθεση για χαλάρωση και δεν θα μας προκαλέσει τύψεις. Εφόσον βέβαια το καταναλώσουμε με αυτόν τον τρόπο.

Διατήρηση προγράμματος

Γενικότερα όμως, το πιο σημαντικό που πρέπει να τηρήσουμε και να θυμόμαστε, είναι ότι δεν πρέπει λόγω της ανασφάλειας να επιλέξουμε να μείνουμε νηστικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, επειδή θα ακολουθήσει ένα γεύμα πλούσιο σε θερμίδες. Η σωστή επιλογή είναι να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα διατροφής που κάνουμε κανονικά σε όλα τα υπόλοιπα γεύματα, να τηρήσουμε τον χρόνο των γευμάτων, ώστε αυτά να μην ξεπερνάνε τα 3ωρα και όταν έρθει η ώρα για το γιορτινό τραπέζι, απλά να το απολαύσουμε. Με αυτό τον τρόπο θα διασκεδάσουμε και δεν θα «χαλάσουμε» την προσπάθεια του προηγούμενου καιρού.

Καλές γιορτές λοιπόν. Ας περάσουμε όλοι όμορφα μαζί με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, έστω και εάν αυτά πρέπει φέτος να περιοριστούν στα εννέα άτομα. Και ας επιτρέψουμε στους εαυτούς μας μία μικρή παρασπονδία, παραμένοντας όμως σε γενικές γραμμές συγκρατημένοι, χωρίς πολλές καταχρήσεις φαγητών. Ο καθένας άλλωστε γνωρίζει καλύτερα με ποιον τρόπο θα υποδεχτεί τη νέα χρονιά χορτάτος, ικανοποιημένος, αλλά δίχως τις τύψεις της υπερβολής και της επόμενης μέρας!

 

* Ελευθερία Φίλη, Διαιτολόγος

Επιστημονικός Συνεργάτης Lipolysis

 

Πηγή: lipo-lysis.gr/

Χρησιμοποιούμε cookies για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς χρησιμοποιείται ο διαδικτυακός μας τόπος και να προσφέρουμε καλύτερη πλοήγηση.
Μπορείτε να δείτε την σελίδα Πολιτική Cookies για περισσότερες πληροφορίες. Για να αποδεχθείτε τα Cookies πατήστε το κουμπί 'Αποδοχή Cookies'.

Ρυθμίσεις Cookies

Εδώ μπορείτε να επιλέξετε ποια Cookies θα παραμείνουν ενεργά. Κάντε κλικ στο κουμπί "Αποθήκευση Επιλογών" για να αποθηκευθεί η επιλογή σας.

ΛειτουργικότηταςΤα cookies αυτά είναι αναγκαία για να μπορεί ο διαδικτυακός τόπος να λειτουργεί σωστά. Η πιο συνηθισμένη λειτουργία τους μπορεί να είναι η σύνδεσή σας σε λογαριασμό, σε μια συνδρομητική υπηρεσία ή στην συμπλήρωση μίας φόρμας.

AnalyticsΗ Google μας βοηθάει να συλλέγουμε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι χρήστες χρησιμοποιούν τον διαδικτυακό μας τόπο, προκειμένου να βελτιώνουμε τη λειτουργία και το περιεχόμενο της και την εμπειρία των χρηστών / επισκεπτών.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.