Πώς να διατηρήσετε την ψυχική σας δύναμη και ηρεμία όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες

Πώς να διατηρήσετε την ψυχική σας δύναμη και ηρεμία όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες

Πώς να διατηρήσετε την ψυχική σας δύναμη και ηρεμία όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες

Το μεγαλύτερο ζήτημα με τα προβλήματα που έχει κανείς, είναι ότι απλώς και μόνο βλέποντας το πρόβλημά του αρχίζει να κάνει αυτόματα αρνητικές σκέψεις που τον ρίχνουν. Όταν έχουμε κάποια δυσκολία και εστιάζουμε αποκλειστικά στο πόσο άσχημα είναι τα πράγματα, τότε αισθανόμαστε παγιδευμένοι στο πρόβλημα και αυτό μας «ρίχνει», με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε κάτι.

Και ξέρουμε ότι οι αρνητικές σκέψεις οδηγούν σε αρνητικά συναισθήματα που με τη σειρά τους οδηγούν σε απραξία ή λανθασμένες ενέργειες, με αποτέλεσμα το άτομο που σκέφτεται αρνητικά να εισπράττει κάτι αρνητικό.

Μπορεί να σπάσει αυτός ο φαύλος κύκλος;

Πώς μπορεί κανείς εν μέσω δυσκολιών να βρει τη δύναμη να χαλιναγωγήσει τις σκέψεις, τα συναισθήματά του και να βάλει σε μια σειρά τις ενέργειες που πρέπει να κάνει για να ισορροπήσει τη ζωή του;

Να πώς να μείνετε δυνατοί και ψύχραιμοι όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες (ακόμα και αν δε λυθούν τα προβλήματά σας).

Αποδεχτείτε την Πραγματικότητα

Αποδέχομαι την πραγματικότητα δε σημαίνει ότι μου αρέσει ή ότι συμφωνώ με αυτό που γίνεται. Πολύ απλά σημαίνει ότι αντιλαμβάνομαι ρεαλιστικά τι γίνεται στη ζωή μου, αυτή τη στιγμή, χωρίς αρνητικές προεκτάσεις. Αν κάποιος άνθρωπος έχει χωρίσει, έχει χάσει τη δουλειά του, έχει διαγνωσθεί π.χ., με διαβήτη, οτιδήποτε, το να παριστάνει ότι αυτό δεν του συμβαίνει, το να κλαίει και να οδύρεται θεωρώντας ότι αυτό που του συνέβη είναι η χειρότερη καταστροφή, δεν πρόκειται να τον βοηθήσει σε τίποτα. Αν ξεκινήσει με αποδοχή, «δυστυχώς, συμβαίνει κάτι που δεν μου αρέσει και με στενοχωρεί», τότε είναι πολύ πιθανό να μπορέσει με καθαρό μυαλό να σκεφτεί πιθανούς τρόπους να ελέγξει και να διαχειριστεί την κατάσταση.

Η αποδοχή της πραγματικότητας μας δίνει την αίσθηση ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι, ότι έχουμε τη δύναμη να ελέγξουμε -ως ένα σημείο- την κατάσταση. Και αυτό μας κάνει να νιώθουμε δυνατοί.

Μην κατηγορείτε άλλους

Ίσως μια εύκολη λύση είναι να ρίξουμε -δίκαια ή άδικα- το φταίξιμο σε κάποιον άλλον. Ακόμα και αν το κάνουμε αυτό όμως, το μόνο που θα πετύχουμε είναι να παραμείνουμε στην ίδια δύσκολη ή άσχημη κατάσταση, μια που ο «άλλος» δεν πρόκειται φυσικά να εμφανιστεί και να διορθώσει το λάθος του. Εξετάστε το «τι μπορώ να κάνω εγώ», που είναι πολύ πιο πρακτικό!

Βρείτε τη σωστή συμπεριφορά

Για κάθε τι που μας συμβαίνει, ακόμα και αν δεν έχουμε επιλογή για ό,τι έγινε, έχουμε σίγουρα την επιλογή του πώς θα αντιδράσουμε, του πώς θα συμπεριφερθούμε. Οι επιλογές που έχει κανείς είναι πάρα πολλές: από το να κάτσει να τα βάψει μαύρα, να κατηγορεί τους άλλους για όσα του συνέβησαν, να βυθιστεί σε μια θάλασσα αυτολύπησης και απελπισίας, μέχρι να δηλώσει ότι έχει στεναχωρηθεί/απογοητευθεί/θυμώσει και να ανασκουμπωθεί για να βρει μια λύση. Όταν επιλέγουμε τη συμπεριφορά μας προς μία θετική κατεύθυνση, θα βρούμε και μια λύση.

Σε προβλήματα που είναι άλυτα, στην απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου, στη διάγνωση μιας σοβαρής ασθένειας, πάντα υπάρχει επιλογή για το πώς θα αντιδράσουμε. Το βασικό ερώτημα που πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας τη δύσκολη στιγμή είναι: «τι είναι ένα πράγμα που μπορώ να κάνω αυτή τη στιγμή για να βοηθήσω τον εαυτό μου;»

Διαχειριστείτε το περιεχόμενο των σκέψεων σας

Βλέπω την κατάσταση ρεαλιστικά σημαίνει ότι δεν αφήνομαι να κάνω καταστροφικές σκέψεις και ότι μπορώ να ελέγξω τις αρνητικές σκέψεις που φέρνουν μόνο στεναχώρια. Βλέπω τα πράγματα ρεαλιστικά σημαίνει ότι βλέπω τα αρνητικά, αλλά βλέπω και τα θετικά, τα πράγματα που επιδέχονται βελτίωση και αυτά που μπορώ εγώ να κάνω. Η ψυχική μιζέρια δεν οδηγεί ποτέ πουθενά, μόνο μας αφήνει σε ένα τέλμα αρνητικών συναισθημάτων και κατάθλιψης. Παρατηρήστε τον τρόπο με τον οποίο μιλάτε στον εαυτό σας: του μιλάτε όμορφα; Τον ενθαρρύνετε; Ή μήπως τον βρίζετε και τον κατηγορείτε; Πώς θα μιλούσατε σε ένα αγαπημένο σας άτομο; Έτσι ακριβώς θα πρέπει να μιλήσετε και στον εαυτό σας!

Προσπαθήστε να δώσετε νόημα σε αυτό που σας συμβαίνει

Όσο δύσκολο και άσχημο και αν είναι αυτό που σας συμβαίνει, προσπαθήστε να νοηματοδοτήσετε την κατάσταση, να ανακαλύψετε κάποιο νόημα, κάποιο μάθημα ζωής, κάτι θετικό, όσο μικρό και αν είναι. Στόχος δεν είναι να τα δείτε όλα θετικά, αλλά να πιαστείτε από κάπου και να μη βυθιστείτε σε ένα τέλμα αυτολύπησης και απραξίας.

 

* Υπάρχει μέθοδος για να βρείτε την ευτυχία: λέγεται mindfulness και διδάσκεται σε όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια του κόσμου. Στο βιβλίο μου «Mindfulness: Βρες τον εαυτό σου, βρες την ευτυχία σου» θα μάθετε αυτή τη μέθοδο όπως τη διδάχτηκα στο Harvard.

 

Πηγή: https://varvogli.gr

Χρησιμοποιούμε cookies για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς χρησιμοποιείται ο διαδικτυακός μας τόπος και να προσφέρουμε καλύτερη πλοήγηση.
Μπορείτε να δείτε την σελίδα Πολιτική Cookies για περισσότερες πληροφορίες. Για να αποδεχθείτε τα Cookies πατήστε το κουμπί 'Αποδοχή Cookies'.

Ρυθμίσεις Cookies

Εδώ μπορείτε να επιλέξετε ποια Cookies θα παραμείνουν ενεργά. Κάντε κλικ στο κουμπί "Αποθήκευση Επιλογών" για να αποθηκευθεί η επιλογή σας.

ΛειτουργικότηταςΤα cookies αυτά είναι αναγκαία για να μπορεί ο διαδικτυακός τόπος να λειτουργεί σωστά. Η πιο συνηθισμένη λειτουργία τους μπορεί να είναι η σύνδεσή σας σε λογαριασμό, σε μια συνδρομητική υπηρεσία ή στην συμπλήρωση μίας φόρμας.

AnalyticsΗ Google μας βοηθάει να συλλέγουμε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι χρήστες χρησιμοποιούν τον διαδικτυακό μας τόπο, προκειμένου να βελτιώνουμε τη λειτουργία και το περιεχόμενο της και την εμπειρία των χρηστών / επισκεπτών.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.